onsdag 6 januari 2016

1:52

Det iskalla vädret i början av veckan bjöd in till en riktigt skön pyjamasdag. Liten och jag stack inte ut våra näsor en endaste gång under måndagen för vi hade fullt upp med att kolla på Netflix, läsa böcker och äta skräpmat. Och som alltid när jag sitter och trycker i mig lite ohälsosammare saker som fryspizza och glass så sitter jag samtidigt och planerar ett nytt träningsprogram.  Det är väl nån sorts försvarsmekanism som automatiskt kommer på pga mitt ohälsosamma leverne.


Men efter den andra dagen i pyjamas började jag känna mig rätt så skogso. Milla fick feber igen så jag fick snällt sitta inne med henne lite längre än vad jag tänkt mig. Under dessa dagar så insåg jag att min kärlek till Jax Teller i Sons Of Anarchy försvann i säsong 4 när han klippte sitt hår. Kan tyckas att min kärlek va lite mera av den ytliga sorten.

Blev också mycket förvånad när jag kammat igenom 200 sidor av Keplers bok ”Paganinikontraktet” och jag fortfarande fann den tråkig. Vad hände? Jag som lusläst ”Stalker”, ”Eldvittnet”,  ”Sandmannen” och plötsligt blev det plattfall. Men skam den som ger sig. Till all tur kom det meddelande från biblioteket att boken ”Hypnotisören” som jag reserverat finns att hämtas och den lär vara en riktig rysare.

Kuvahaun tulos haulle paganinikontraktet

Efter två hemmadagar så hade jag verkligen sett framemot att idag få fara ensam till Karleby och kolla på Axels futsalturnering men litens förkylning blev bara värre och efter en riktigt dålig natt och med en feber på 40 som inte ville ge med sig så visste jag att det var dags att besöka hospitalet.

Det gjorde riktigt ont i mammas hjärtat när han sa ”du kom inte på matcherna” men efter att ha förklarat situationen och att vi suttit vid jouren med lillasyster så förstod han nog läget och undrade hur hon mår. Efteråt kunde han stolt berätta att han gjort två mål.  

Som mamma så är man rätt så van med att det blir inte alltid som man tänkt sig. En skön förmiddag med futsal böts ut till läkarbesök. Tyckte nog  så pass synd om mig så att jag tröstade mig med en Magnum White. -25 eller + 25, aivan sama,  Magnum hjälper alltid.


Nu hoppas vi att antibiotikakuren och två olika värkmediciner hjälper så att vi får vara friska resten av veckan. 

Ha en trevlig fortsättning på veckan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar