fredag 15 januari 2016

2:52

Barnveckan är förbi och som alltid så blir det helt tyst av att plötsligt ”bara” ha en liten kvar efter att det varit full rulle i en hel vecka. Jullovet är bara ett minne blott och det blev genast pang och på in i rullorna med barnens aktiviteter och läxor. När vi i måndags kom hem efter Oonas redskapsjumpa och jag lyckades flytta en sovande Milla från bilen utan att hon vaknade så blev det guldläge för mig  att själv dra på mig  träningskläderna och köra igång hemmaträningen. Stunder som denna borde filmas. Mamma står i köket och svingar kahvakuulan, flickorna står och gör smoothie, gossen sitter vid köksbordet och gör läxorna och hunden står och juckar mot en dunjacka. De ni, det kallar jag att vara mitt uppe i det ljuva livet.

Nöjd över att jag lyckades besikta bilen i onsdags. Denna gång var jag endast 9 dagar försent ute. Sa ärligt att åt besiktningsmannen att min citroen går inte att besikta om det är -25 grader ute eftersom då blinkar instrumentpanelen som värsta discolightsen fastän allt funkar.  Är mer än nöjd över att den blev godkänd men som alltid så har de något att klaga på. Hade svårt att hålla mig för skratt när besiktningsmannen pekade på registerplåten och sa att det inte är tillåtet att ha fast registerplåten med en nippuside.  Förklarade att jag tycker själv att det är en rätt så smart lösning för fast har den hållits. Men laglydig som jag är så köpte jag rätt sorts skruvar av honom så nu har jag ett år på mig att skruva fast dem J

Sista dagen som mammaledig spenderade jag tillsammans med de två äldsta barnen på stan medans liten var på inskolning hos dagmamman. Axel var på fysikalisk behandling och Maya och jag for till simhallen och simmade en kilometer och badade fredagsbastu. Jisses sådan fart tösen hade i bassängen.




 Tyckte att våra prestationer var helt klart värda en belöning så vi mättade våra hungriga magar vid Friends&Brgrs. Månadens hamburgare var en fullträff!



Blickar tillbaka på dessa 10 månader som varit. Kolikskrik och vaknätter är ett minne blott. Lätt har det inte varit alla gånger men de senaste månaderna har varit alldeles underbara. Vi har kramats och umgåtts, sovit och bara varit.  Kommer verkligen att sakna dessa lyxmornar när det funnits tid till att fixa ordentlig morgonmål åt barnen och skicka iväg dem till skolan. Men allt har sin tid och lika ivrig som en förstaklassist är att börja skolan så är jag ivrig på att återvända till jobbet. Är verkligen lyckligt lottad som har ett intressant jobb att återvända till . Tror att kombinationen 4 dagar jobb och tre dagar ledigt gör att denna kvinna kommer att orka  jobba glatt i många år för några fler mammaledigtheter lär det nog inte bli J

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar