torsdag 4 februari 2016

5:52

Det var trött och förväntansfull Oona som somnade genast efter kvällmat och två varv Uno. Ja hon var så ivrig att hon glatt informerade kassabiträdet vid Prisma  om att imorgon ska hon och mamma åka tåg. Ätligen har dagen kommit som hon gått och väntat på ända sedan julafton.
En mindre vacker almanacka har prytt vardagsrumsväggen och varje morgon hon varit här har hon  kryssat över dagarna och räknat hur många dagar det är kvar tills hon och jag ska åka på tumis till Helsingfors för att få fara och se på på Disney on Ice.
Nu är väskan  packad och godsakerna inhandlade och vi är så redo  Oona och jag  på att få åka iväg imorgon.


Annars har det varit en rolig och intensiv arbetsvecka. Okej medger att jag blev lite väl ivrig efter att jag varit på kundbesök och berättat om de nya salladerna som kommit ut på marknaden eftersom jag på natten  vaknade av att jag försökte buffa Jocke ur sängen,  drömde att han var en sallad som vi tagit bort från sortimentet. Smått generad viskade jag "förlåt" och fortsatte sova.
 Har alltid varit typen som bearbetar dagens händelser i drömmarnas värld så jag är inte alls förvånad över händelsen.

Lite stolt är jag över hur bra jag lyckats motionera under veckans fyra dagar. Det blev 12 kilometer löpning, 1 kilometer simning och ikväll när Oona var på redskapsgymnstik så passade jag på att delta i en muscle-mix  timme. Veckorna när vi är bara vi tre (Jocke, Milla och jag) så har jag all tid i världen att motioner eftersom  liten tar natten kring 19 snåret.

Men nu ligger jag nybastad i rena sängkläder och fantiserar om att imorgon i stortsan ska vi äta hamburgare och gå på fika och bara njuta av att få vara tillsammans Oona och jag. Ha det gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar