lördag 2 juli 2016

24:52

Vecka 24 gick vi med svansen mellan benen till bibban för att betala bort våra låneskulder. Tänk att man bor mitt emot bibban och ändå lyckas man inte returnera böckerna i tid. Skämmas skulle vi.
Lånade en hög med böcker åt barnen eftersom jag blev less på att varje kväll få höra hur pigga de är och inte kan sova när telefonerna/datorn ska släckas. Man kan inte tvinga någon att somna men man kan hjälpa till att söva dem med en bok. 

På torsdag efter jobbet styrde vi bilen mot Outokumpu. Vi kom iväg alldeles för sent så kring midnatt i ösregnet och i ett hav av myggor var vi framme vid stugan. Dagen hade börjat kl.06.00 så jag kände mig lagom mör när jag nybastad kröp ner under täcket 1.30.

Helgen var otroligt avslappnande och skön. Vi sov när Milla sov och däremellan gjorde vi inga stordåd. Bor man på en holme som är pytteliten så får man så lov att leka med flytvästen på. Däremellan låg gumman på rygg och gallskrek för att hon inte fick simma.






Har flera gånger fått höra hur dött det är i Outokumpu så det var med stora ögon som jag satt på ett av stadens cafén på fredag eftermiddag och iakttog folkmängden. Det va ju värsta Manhattan (om man jämför med Kållby).

Har ni vägarna förbi Outokumpu  så ska ni absolut besöka "lasten kaivos". Finaste lekplatsen  jag sett och guidade rundturer finns för barn inne i gruvan.

Väl hemma igen kände jag mig  hur pigg som helst. Tydligen var det en slapp stughelg som kroppen och knoppen hade saknat.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar