torsdag 23 juni 2016

23:52

Vecka 23 var det dags för fiskets natt i Kållby. Hade till uppdrag att vara och hjälpa till i försäljningstältet mellan 20-23 så det blev våffelstekning istället för fiske för min del. En rolig tillställning som barnen väntat ivrigt på.

Men fiske hör sommaren till så på lördag tog vi  kastspettet under armen  och traskade iväg för att fiska. Denna fiskeresa varade i hela fem minuter. Efter mindre än en minut hade Milla doppat foten i vattnet och hade blöjto och några minuter senare gick kastspettet sönder. Että sillee. Fiska med en ettåring är inget jag rekommenderar.

Någon annan som har problem med att få sommarlediga barn i säng i tid? De är som kossor på sommarbete. Har bestämt mig för att inte stressa upp mig. Vi sover i vinter sen. Men medger att när klockan närmar sig 23.00 och liten sitter på fönsterbrädet och hånglar med sin docka Olle så börjar Sannis låt "että mitähän  vi***a mulla alkaa huumori loppua" automatiskt spelas upp i mitt huvud.



Men hej det är sommar en gång i året så nu ska vi njuta.

Trevlig midsommar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar