fredag 11 mars 2016

10:52

Tack och lov så hade jag tankat sömnkontot ordentligt i London eftersom denna vecka sög verkligen musten ur mig. Natten till onsdag vaknade jag av att Milla hostade till och spydde ner sängen. Inom en timme hade hon spytt fem gånger. Stackars, stackars liten säger jag. Hon gallskrek och var olycklig men till all tur gick hennes spyttande snabbt om. På morgonen var det dags för barn nummer två att insjukna. Dagen gick till att byka och ta hand om sjuklingarna. På torsdag morgon när jag vaknade så kände jag genast att nu var det min tur. Och jisses vilken nära-döden-upplevelse det var. Att själv vara magsjuk och samtidigt försöka ta hand om en blivande 1-åring rekommenderas inte. Mitt i eländet fick vi ett skrattanfall när jag låg på soffan och provade feber och när febertermometern pep sa jag åt Maya "nån måste ha lämnat upp frysen för den piper". Ni skulle ha sett blicken som Maya gav mig och svarade "på riktigt mam, ta bort febertermometern och skåda hur sjuk du e" että sillee... men kombinationen feber och maginfluensa är faktiskt ingen höjdare.
Men idag skurade vi upp oss och lockade håret för att fira att åtminstone Oona, Milla och jag blivit friska.


London då? Jo det är helt klart värt ett besök. Erkänner att jag tycker faktiskt att det är rätt så boaring att gå runt och se på olika sevärdheter så resans höjdpunkter var helt klart följande saker:

1. Notting Hill 
Underbart område. Och till all tur så ordnades det marknad längs Notting Hills gator just den dagen vi besökte stället.



Vi gick in på en liten sidogata och hittade denna ljuvliga italienska restaurang.


2. Thriller musikalen

Fantastiska sångare och dansare. Fattar ännu inte hur japanen som satt framför mig kunde sova igenom nästan hela showen.


3. Duende

En mycket trevlig matupplevelse men man skall nog inte vara allt för hungrig när man besöker stället om man inte vill bli ruinerad. 



4. Live Comedy

Vi hade pratat på dagen om att det skulle vara roligt att gå på någon stand up show men den vi tittat på var slutsåld. När vi senare på kvällen gick längs Londons gator på jakt efter någon trevlig restaurang och såg skylten "Live Comedy" invid en restaurang så nappade vi på direkten. Nere i en trång källare så bjöds det på en hel del skratt.


Nu hoppas vi på en solig helg för frisk luft skulle göra susen efter flera dagar inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar