tisdag 1 mars 2016

9:52

Efter en helt underbar start på veckan så är det dags för Milla och mig att dra vidare. Imorgon hoppar vi på tåget och tar sikte på Åbo. Allt snack om att VR sänkt priserna, "kyss me" säger jag.  Har aldrig betalat så mycket för en biljett som jag gjorde idag.

Här kommer ett bildregn från gårdagen. Vi packade bilen och åkte till Simpsiö på eftermiddagen. Har man inte tillgång till barnvakt på dagen  så får man åka  slalom på kvällen och det gick hur bra som helst. Vädret var perfekt och solnedgången vacker.






Idag hade vi nöjet att fortsätta sportlovsfirandet i Vasa, kusinträff på agendan. Igen packade vi bilen och åkte iväg.Vi hade bestämt träff med syrrorna och deras kids vid Tropiclandia så det blev poolhäng i några timmar. Vilken tur att storsyrrans båda barn är simkunniga eftersom både jag och lillsyrran behövde en ett par extra ögon ibland för att ha koll på våra ivriga simmare. Milla gjorde debut i bassängen och hon trivdes som fisken i vattnet. Efteråt bjöd lillsyrran på pizza och annat gott. En perfekt sportlovsdag tillsammans med kusinerna.



Efter två roliga dagar så sitter jag i soffan och borde som sagt packa. Har nog inte riktigt vågat ta in att vi åker till Åbo för att lämna Milla hos farmor för att själva åka vidare på egen resa. Skulle ljuga om jag inte erkände att det kommer att bli otroligt skönt att få ha sovmorgon och att helt få axla av allt ansvar gällande barnskötsel. Men kommer ändå att sakna litens små armar som  mitt i natten vill bara känna lite på mamma och  kolla att hon ligger bredvid. Men iväg far vi så London, here we come!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar