söndag 20 mars 2016

11:52

Fick kantapään kautta lära mig i veckan att aldrig åka på resa med enbart bankkortet i fickan. När jag hungrig stod i tågets restaurangvagn och skulle betala mina inköp så hade kortet helt slutat att fungera, chippet hade skadats. Hela två euro hade hittade jag i fickan så att jag fick köpt mig en kopp kaffe. Till all tur träffade jag på en kollega på tåget som skulle på samma mässa och  bo på samma hotell som jag så jag fick åka snålskjuts med honom till hotellet. Tack och lov hände detta nu och inte när jag var i London. Kontantlöst samhälle, nej tack.

Alla har nog märkt hur ljust det blivit om dagarna. Ljust när vi åker iväg kl. 07 och på kvällen hinner man också njuta av ljuset, skönt. Ljuset är viktigt. Speciellt de dagar som igår nä liten tog morgonen strax efter fem. Klockan  06.45 var Uno turneringen i full gång och lasagnen redan fixad. 


Man kunde ju tro att man får en hel del uträttat när man stiger upp med tuppen men vi gjorde inte så mycket annat än påskpyntade, njöt av solen och tog två rätt så långa tupplurar. Skönt med en helg med inga måsten. 

Nu är vi redo för en skön söndag. Bra att tanka lite extra energi inför inkommande vecka. Kalasinbjudningarna och menyn är fixade och vi är redo för en händelserik påskvecka med kalas och annat skoj.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar