tisdag 29 mars 2016

12:52

Sommartider hej, hej....ja jag är överlycklig över att vi bytt till sommartid eftersom klockan i bilen visar rätt nu igen. Har bestämt mig att tills det är dags att byta till vintertid så ska jag ta reda på hur man ändrar klockan. Så snart kan jag både fylla på spolarvätska och ställa om klockan. Inte illa.

Påskveckan kom och gick men mycket har vi hunnit med. Började skärtorsdagen med att fira finaste Oona som fyllde 7 år. Självklart skulle det firas från morgonen fastän barnen hade ledigt från skolan. Klockan sju var frukostbordet dukat och en stolt Oona provcyklade sin nya cykel.


Efter jobbet var det bara att rusa hem och fortsätta firandet, kompiskalas på agendan. Vilken tur att Oona fick ett långt  hopprep till present så att vi kunde avsluta kalaset med hopprepsturnering. Och självklart ville också jag delta.




På fredag tog vi sikte på Vasa där kalasandet skulle fortsätta andra dagen i rad. På riksåttan såg vi ett kärt återseende, pehmiskillen och självklart  inledde vi  pehmissäsongen. I skrivande stund har jag redan hunnit äta två stycken.


I Vasa skulle hela tre personer firas, Oona och hennes kusin Elsa som fyllde 8 år och Lilli mommo som fyllde lite mera än vad flickorna gjorde. Hanna och Henrik hade dukat fint med långbord och maten var otroligt god. Vi var hela 20 stycken runt matbordet.



Festen var trevlig och plötsligt när alla var lagom sockerhöga så dök dessa leksaksmustacher upp.




Klockan 21 när vi vinkat hej då åt de sista gästerna så var det dags för oss systrar att lägga pipon på huvudet och byta om till bikini och kliva ner i plurret. Snälla Henrik hade under kvällen värmt utebaljan så där låg vi länge i det otroligt varma och sköna vattnet och löste världsproblem. Kring midnatt började det rycka lite i benen så lillasyster och jag bestämde oss för att åka en sväng till stan.


Efter en händelserik fredag så va det dags att söka sig hemåt. Påskfirandet fortsatte här hemma  med lagom mycket slappande och ätande och besök av Jockes bror med fru. Frågade om det varit andra påskhäxor och hälsat och på än hans dotter och fick till svar "du har ju varit här". Jo man tackar. Som straff ska jag nu fara och äta upp de sista kinder äggen. Oma vika, sika. Nu fick jag allt lite till det.

Ha en bra fortsättning på veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar