lördag 2 april 2016

13:52

Riktigt skönt med en super kort arbetsvecka tack vare påsken. Fredagar har jag ju alltid ledigt så det blev bara tre jobbdagar denna vecka. Har valt att betala för heldagsvård för Milla för att kunna ha henne hos dagmamman när det riktigt behövs, som i fredags. Tycker att de hör till de mänskliga rättigheterna att få åka barnfri till tandläkaren så liten fick fara till dagmamman medans jag låg och pinande mig i tandläkarstolen. Löjligt att ha tandläkarskräck i 36 års ålder men minkäs teet.

Med bedövad mun plockade jag upp en efter en och vi for på café och matinköp.  Smålog lite åt gossens mössa som han stickat i skolan. Tycker att den liknar en karamell. Han berättade att fröken sagt att om man inte lämnar in sitt handarbete för utställning så använder man den.  Här kommer bildbevis på att han verkligen använt den flitigt.



Vi har som princip att man äter inte med mössan på men här gjorde vi ett undantag eftersom här snackar vi bad hairday X100 så jag sa att det är helt ok att den är på denna gång.

Trots helg så var vi i farten redan kl.06 igår om morgonen. Liten skulle föras till pappa och vi andra packade väskan och körde till Vasa. Kunde ha stannat och pussat den första 100 skylten som kom emot mig, tacka vet jag sommarhastigheter.

Resan till Vasa var inte onödig eftersom vi fick meddelande igår om att Mati vann boxningsmatchen. Grattis Mati och hoppas syrran att du hade en trevlig kväll. Romeo och Nico har varit alldeles underbara och vädret igår var perfekt. Men just nu känner jag mig som värsta skurken när jag hörde att Milla skrikit hemma och vaknat ca 100 ggr inatt medans nanny Kajsa fått sova ostört  hela natten.  Vem vet, kanske det var meningen att det var min tur att få sova ut.

Nu ska vi klä på oss åka iväg till den stora parken som barnen väntat på att få fara till. Hoppas, hopps att regnet håller sig borta för denna slarviga mamma tänkte inte en gång på att packa ner regnkläderna men ingen dör väl av en blöito eller två.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar