onsdag 8 juni 2016

21:52

Måndag bjöd på vackert väder. Vi skyndade hem från jobbet för att äta picknick ute.

Efter picknicken  fick jag skynda vidare till Sursik eftersom det var dags att besöka högstadiet tillsammans med Maya. Oj som vi väntat på detta besök. Satt där i bänkraden med gråten  i halsen. Var så tacksam över att få vara mamma till denna fina  tjej. Tacksam för att hon fick två av sina bästa vänner på samma klass. Tacksam för att vi har så fina skolor men samtidigt också smått panikslagen när jag räknade ut att jag närmar mig 50 när det är Millas tur att börja högstadiet. 

Önskar att hon får en rolig och minnesvärd högstadietid och framför allt vänner för livet. Inte länge sedan jag och mina högstadiekompisar träffades sist. Här snackar vi om riktiga vänner som man kan dela allt med. Love you!

Under veckan blev vi också bjudna på fin vårfest i förskolan. Dags för Oona att ta steget in i skolvärlden efter ett långt sommarlov och hon är nog så redo som man bara kan vara.
Maya däremot finner inga ord för hur lycklig hon är över att inte behöva gå i samma skola som lillasyster. Syskonkärlek på gott och ont.


Veckan var rätt så fullpackad med roligt program. Lyxigt värre att på torsdag få fara och mätta magarna med pizza före det var dags att fara på ansiktsbehandling tillsammans med Anna och Sofia. Jisses så ont det gjorde mellan varven. Men kinderna blev lena som bara den.

På fredag kom kidsen. Vi skyndade oss till stan för att köpa eväitä åt de tre äldsta barnen eftersom de skulle till Storsand och tälta tillsammans med många andra barn och pappor. En fin tradition som de har i Kållby. Ja fredags fiilisen va så pass på topp att vissa av barnen passade på att stå på händerna i en av stadens parkeringsgrottor.


Vecka 22 var också veckan när liten bjöd på hel del blöta pussar. Kärlek.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar